Helsingissä asemakaava-alueiden paras sähkön toimitusvarmuus
TakaisinEnergiateollisuus ry julkisti vuoden 2016 sähkönjakelun keskeytystilaston. Koko Suomen tasolla sähkönkäyttäjän kokema keskimääräinen keskeytysaika oli noin kaksi tuntia ja asiakas koki keskimäärin kaksi keskeytystä vuodessa.
Asemakaava-alueilla asiakkaiden kokema keskimääräinen keskeytysaika oli noin 28 min ja asiakas koki keskimäärin yhden keskeytyksen vuodessa. Helsinkiläisellä asiakkaalla vastaavat luvut olivat viime vuonna alle kymmenesosa tästä: keskimääräinen keskeytysaika oli 1,9 min ja keskimääräinen vuotuinen keskeytysmäärä 0,07. Toisin sanoen Helsingissä koetaan yksi puolen tunnin sähkökatko harvemmin kuin kerran kymmenessä vuodessa.
Helsingissä on päästy tälle erittäin hyvälle tasolle investointien ja vuosien määrätietoisen kehitystyön avulla. Sähköasemainvestoinnit ja -modernisoinnit, verkon kaapelointi sekä jakeluverkon automaatio ovat olleet tämän kehitystyön takaajina. Unohtaa ei sovi myöskään verkon käyttöhenkilöstön kehittymistä ja kouluttautumista vaativimpienkin häiriötilanteiden tehokkaaseen hoitamiseen.
Tämä kehitystyö jatkuu edelleen, jotta pääkaupunkimme usein kriittisiäkin palveluja hoitavien asiakkaidemme toiminta voi häiriöttömästi jatkua ja kehittyä parhaalla mahdollisella tavalla.
Julkaistu: 30.06.2017 10.38
Ajankohtaista
-
Karhu Voima Oy:n toiminta Suomessa on päättynyt 19.9.2022
26.09.2022 -
Kokkolan Energia irtisanoo toistaiseksi voimassa olevat sähkösopimukset
15.09.2022 -
Lumo Energia lopettaa 31.8.2022
15.08.2022 -
Sähköverkkoa kehitetään asiakkaiden kanssa
11.05.2022 -
Ilmoitus datahubin tuomista muutoksista tietosuojaselosteeseen
28.01.2022 -
Energia 247 keskeyttää sähköntoimituksen - Asiakkaiden tulee hankkia viipymättä uusi sähkönmyyjä
07.12.2021 -
Uusi sähkönkulutuksen raportointipalvelu Oma Helen
01.12.2021 -
Asiakkaille tekstiviesti sähkökatkosta
10.11.2021