Katajanokalla yli 12 tuntia sähköttä olleille automaattinen korvaus
TakaisinMaanantai-iltapäivänä alkanut poikkeuksellisen pitkä sähkökatko Helsingin Katajanokalla päättyi maanantain ja tiistain välisenä yönä, kun katkon aiheuttanut tekninen vika saatiin korjattua. Osa asiakkaista oli ilman sähköä 12 tuntia, mikä oikeuttaa automaattisiin korvauksiin.
Helen Sähköverkko maksaa yli 12 tuntia kestäneestä sähkökatkosta asiakkaille sähkömarkkinalain mukaisesti vakiokorvauksen, joka on 10 prosenttia sähkönkäyttäjän vuotuisesta siirtopalvelumaksusta.
Asiakkaan ei itse tarvitse hakea korvausta, vaan vakiokorvaukset hyvitetään asiakkaille automaattisesti seuraavalla tai viimeistään sitä seuraavalla laskulla.
Maanantaina 23.7. klo 13.22 reilut 600 asiakasta jäi ilman sähköä Katajanokalla harvinaisen kaksoisvian vuoksi. Katko saatiin illan aikana rajattua väliaikaisin kytkennöin 473 asiakkaaseen. Sähköt saatiin palautettua kaikille asiakkaille 24.7. klo 01.23.
Helen Sähköverkko pahoittelee sähkökatkosta aiheutunutta haittaa.
Julkaistu: 24.07.2018 11.53
Ajankohtaista
-
Herttoniemessä poikkeuksellinen sähkökatko, joka kosketti jopa 20 000 asiakasta
18.02.2021 -
Aurinkoisia uutisia pientuottajille Helsingissä - tuntikohtainen netotus käyttöön
29.01.2021 -
Helsinkiläiset nauttivat Euroopan luotettavimmasta energian jakelusta
14.01.2021 -
Lintuesteitä voimajohtoon
10.11.2020 -
Loissähkön hintaan muutos - kulutusmaksu poistuu 1.11.2020
20.10.2020 -
Myrskytuulet eivät vaikuta Helsingin sähköverkkoon
17.09.2020 -
Helsinki kasvaa ja kehittyy – sähköverkolla jo 400 000 asiakasta
17.07.2020 -
Sähköverkon liittymisjohtojen vaatimuksiin muutoksia
07.05.2020 -
Sähköverkon kunnossapitoa Helsingissä hoitaa Omexom
07.04.2020 -
Helsingin sähkönjakeluverkkoa rakentaa jatkossa Eltel
02.04.2020