Artikkeli / 23.4.2024

Oma Sähköverkko – vaivatonta digiasiointia nyt myös kiinteistön sähköliittymän asioissa

Visiomme on olla markkinoiden asiakaskeskeisin verkkoyhtiö. Konkreettinen esimerkki visioon tähtäämisestä on ilmainen Oma Sähköverkko -digipalvelumme, joka antaa asiakkaillemme kokonaiskuvan omasta sähkönkäytöstä. Tämän lisäksi nyt myös taloyhtiön hallituslaiset ja isännöitsijät voivat tarkastella palvelussa koko sähköliittymän sähkönkulutusta sekä tarkistaa liittymän vapaan kapasiteetin, mikä nopeuttaa kiinteistön energiahankkeiden suunnittelua ja toteutusta.

Kiinteistön sähköliittymä tutummaksi

Siirtyminen puhtaampiin energiaratkaisuihin on nähtävissä Helsingin kiinteistöissä, joissa lämpöpumppuratkaisujen, sähköajoneuvojen latausjärjestelmien ja kattopaneelijärjestelmien käyttö on lisääntynyt huomattavasti viime vuosien aikana. Energiahankkeeseen ryhdyttäessä on oleellista tietää nykyisen kiinteistön sähköliittymän vapaa kapasiteetti. Oma Sähköverkko -digipalvelun uusien ominaisuuksien myötä taloyhtiön hallituslaiset ja isännöitsijät voivat nyt seurata koko sähköliittymän sähkönkulutusta sekä tarkistaa liittymän vapaan kapasiteetin, mikä nopeuttaa huomattavasti energiahankkeiden suunnittelua.

Palvelua lähdettiin kehittämään auttaakseen asiakkaitamme suunnittelemaan ja toteuttamaan puhtaan energian investointeja kustannustehokkaasti hyödyntämällä sähköliittymän vapaata kapasiteettia. Tietojen saaminen tulee olla nopeaa ja helppoa, silloin kun asiakas niitä tarvitsee, kertoo Helen Sähköverkon kiinteistö- ja taloyhtiöasiakkaiden asiakasvastaava Minna Ollila.

Puhtaita energiaratkaisuja ja ketterää asiointia

Oma Sähköverkko auttaa tekemään älykkäitä päätöksiä kiinteistön energiaratkaisujen hankkeissa tarjoamalla reaaliaikaista tietoa liittymäkapasiteetista. Kiinteistön sähköliittymän kulutus- ja kapasiteettitiedot voi ladata suoraan digipalvelusta, mikä helpottaa tiedon jakamista urakoitsijoille.

Palvelu mahdollistaa sähkönkulutuksen seurannan selkeiden käyttögraafien avulla ja auttaa ennakoimaan kiinteistön energiantarpeita. Lisäksi selainpalvelussa asiakkaat voivat tarkastella omia asiakastietojaan, sopimuksiaan ja laskujaan. Palvelu kokoaa kiinteistön sähkönsiirron sekä sähköliittymäkapasiteetin tiedot yhteen paikkaan, listaa Ollila.

Sähköverkot ovat keskeisessä roolissa kestävään energiajärjestelmään siirtymisessä. Palvelun yhtenä tavoitteena on auttaa asiakkaita tekemään parempia energiavalintoja ja Helen Sähköverkon yksi tärkeimmistä tehtävistä on mahdollistaa asiakkailleen nämä valinnat.

Tarjoamalla sähköliittymän kapasiteettipalvelua pystymme vastaamaan asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin paremmin, edistämään tehokasta energiankäyttöä ja mahdollistamaan asiakkaidemme siirtymiseen kohti puhtaita energiaratkaisuja, kertoo Helen Sähköverkon digitaalisen asiakaskokemuksen kehityspäällikkö Susanna Turunen.

Palvelun kehitys ei suinkaan tyssää tähän – päinvastoin. Asiakaslähtöisyys ja digitaalisen asioinnin kehittäminen on meille ensiarvoisen tärkeää. Palveluun onkin suunnitteilla useita uusia ominaisuuksia, summaa Turunen.

Tutustu Oma Sähköverkko -digipalveluun tarkemmin täältä.

Lue lisää aiheesta

Asiantuntija-artikkeli Taloyhtiö