Hae Helen Sähkönverkon uutisia

UutinenMediatiedote

Katajanokan harvinaisen sähkökatkon jälkityöt käynnissä – vastaava katko viimeksi vuonna 2010

Helsingin Katajanokalla maanantai-iltapäivänä 23.7.2018 alkanut sähkökatko päättyi 24.7. klo 01.23. Katko oli Helsingin mittapuulla poikkeuksellisen pitkä. Keskimäärin helsinkiläinen kokee puolen tunnin sähkökatkon vain joka kymmenes vuosi.

24.07.2018

Katajanokalla yli 12 tuntia sähköttä olleille automaattinen korvaus

Maanantai-iltapäivänä alkanut poikkeuksellisen pitkä sähkökatko Helsingin Katajanokalla päättyi maanantain ja tiistain välisenä yönä, kun katkon aiheuttanut tekninen vika saatiin korjattua. Osa asiakkaista oli ilman sähköä 12 tuntia, mikä oikeuttaa

24.07.2018

Siirtohinnat nousevat 1.7.2018

Sähkön siirtohinnat nousevat Helsingissä 1.7.2018 alkaen. Kiinteät perusmaksut säilyvät ennallaan. Korotus nostaa siirtolaskun verollista loppusummaa keskimäärin viisi prosenttia.

25.05.2018

Vuosaaren käyttötestit

Parannamme sähköverkon luotettavuutta Vuosaaressa.

24.04.2018

Omavaraiset kotitaloudet – miksi hankkia sähkövarasto aurinkopaneelien rinnalle?

Tilaisuus Sähkötalon Energiatorilla keskiviikkona 28.2. klo 17–19.

16.02.2018

Aurinkosähkön tuotanto kasvaa voimakkaasti Helsingissä

Aurinkosähkön pientuottajien lukumäärä Helsingissä kaksinkertaistui viime vuonna. Pääkaupungissa on jo noin 200 pientuottajaa.

08.01.2018

Kalasataman sähköasema: aurinkovoimala ja uutta tekniikkaa

Kalasataman uudella sähköasemalla on oma aurinkovoimala sekä aivan uutta vianhallintatekniikkaa.

22.11.2017

Johtoraivaukset

Parannamme sähkönjakelun luotettavuutta ja turvallisuutta karsimalla puustoa sähkölinjojen läheisyydestä yhteensä noin 100 kilometrin matkalta talvikauden 2017–2018 aikana.

23.10.2017

Pitäjänmäen käyttöönottotestit

Parannamme sähköverkon luotettavuutta Pitäjänmäessä.

13.10.2017

Helsingissä asemakaava-alueiden paras sähkön toimitusvarmuus

Energiateollisuus ry julkisti vuoden 2016 sähkönjakelun keskeytystilaston. Koko Suomen tasolla sähkönkäyttäjän kokema keskimääräinen keskeytysaika oli noin kaksi tuntia ja asiakas koki keskimäärin kaksi keskeytystä vuodessa.

30.06.2017